o0ps ! kekadang saya akan jadi lagi kedekut ,jadi maaf ya :)

free glitter text and family website at FamilyLobby.com

Saturday, March 10, 2012

Kerja !




Assalamualaikum & Salam satu Malaysia
:)



Penat masih terasa ,lenguh pun tak hilang lagi.
dua hari mencari rezeki .
terima kasih pada yang memberi 


kalau dulu time kenduri saya datang as a guests .
tapi untuk kali ini saya datang sebagai pekerja !
kalau dulu hanya pandang merekamereka yang bekerja di majlis perkahwinan 
tapi sekarang mereka pula yg memandang sy sebagai pekerja .
nak tergelak pun ada ! 
bukan apa ,tak pernah terlintas pun akan bekerja di bidang ini.
tapi bak kata orang luas permandangan besar pengalaman !
nah ,ini lah pengalaman yang berharga sepanjang hidup saya :)



untuk pertama kali bekerja di bidang catering di majlis perkahwinan orang .
terasa kepenatan nyaa!
mungkin pengalaman itu tidak cukup meninggalkan kesan
dan untuk yg kesian kalinyaaa
catering pada majlis yg besar iaitu 
Majlis Repsepsi Pertadingan Pidato Antarabangsa Bahasa Melayu (PABM 2012)
okay ,saya dan temanteman ada di majlis tersebut sebagai pekerja catering !
argh! saya dengar mereka bercakap menggunakan bahasa kita okay!
seharusnya bangga ;)
cuma sedikit malang sy tidak dpt merakamkan saatsaat yang tak mungkin sy dapat lagi 
sebab hp sy tersangat mahal dan yg penting saya sgt sibuk mengguruskan pinggan mangkuk bagai!
dari jam 0300pm - 1300am . bayangkan bertapa indahnya saat itu =.=




dan keesokan harinya !
majlis bersama PM kita YAB Dato' Sri  Haji Mohd Najib 
seawal jam 1700 am mata sudah celik !
sesampai di sana terus kaki melangkah tangan mengayun melakukan tugasan.
untuk hari ini penatnye tersangat lah terasa !
dua buah dewan yang besar tak hengat untuk di cover .
dengan kerenah tetamu mahupun pekerja .
aduyai, betul kata my parents "bukan senang nak cari sesuap nasi"
nah ! ini lah penanggan nyaa ~
mata pedih ,tangan lenguh ,kaki berat ,badan sengalsengal.
yang terbayang saat itu hanya lah tilam yang empuk !
dan semua ini berakhir jam 0400pm ,(its supposed to be finished on 0100pm)
untuk dua hari yang memenatkan ,saya bersyukur dengan pengalaman juga rezeki yang diberi
dan sememangnya tidak semua orang merasa apa yg saya lalui sekarang ,Alhamdulillah .
:)







p/s : dua hari tue sy dapat makan butter prawn ! wehuuuu ;D






masingmasing sibuk mengenekan baju .



blur skit sama mcm kytorg masa nie ! haha ~



itula butter prawn yg dimksudkan td ! 


i am a super duper udangholic !




sebenarnye masingmasing da kepenatan nih ~




sementara mnunggu owner kete siap keje ,makanya ini lah hasilnya !





suka ,click sj disini ;)

No comments:

Post a Comment